2009/07/05

ZOMG AGAIN?

Två uppdateringar på en dag. Inte dåligt för att vara jag.

Jag bara insåg att jag måste lite kort ranta om musikalen jag såg igår. Nej, det var inte något storslaget och västerländskt. Det var inget mindre än Bleach: Live Bankai Show Code 001! Den var rätt flummig för att uttrycka det milt. De flesta sångerna var från de gamla musikalerna och det hela var bara ihopsatt till en stor hysterisk nyårsshow. Jag klagar inte för det var för det mesta väldigt roligt som vanligt. Statisternas mellanaktsnummer var obegripligt vilket i sig är hysteriskt kul. Många inslag kändes väldigt fanservicebetonade med tanke på hur gay alla var helt plötsligt.

Det finns inte mycket mer att säga, såg att det fanns i alla fall en till subbad Bleach musikal så den ska jag väl se någon gång också.

Peace Out!

2 kommentarer:

  1. Det finns fler.. No Clouds in Blue Heaven.. ^.^

    SvaraRadera
  2. Höh... jag laddade hem den igår XD Live Bankai Show Code 001 that is... och har sett den, ja.

    Alla är verkligen gay i den! Eller så är det för att det finns en hel hög med shounen-ai fans i publiken som skrier så fort Gin går i närheten av antingen Kira eller Aizen (två pairings med stor fanbase)
    Bengara Koushi grejen gjorde det inte bättre heller, då de gick runt och gav varandra suggestiva blickar (Aizen och Gin då)
    Det som gjorde mig gladast var dock Shuuhei. Jag kunde som inte låta bli att nästan vilja squeela när han kom in på scen sådär plötsligt XD

    Ah well.
    Jag har fått ner No Clouds In the Blue Heaven och väntar på den första nu. Den FÖRE Saien, ja. Den heter visst bara Rock Musical Bleach >_>

    In case it's not obvious så har jag varit lite fast i musikalerna de senaste dagarna, i brist på vettigare saker att göra XD
    Jag vet inte om jag är patetisk eller... ja... något annat dåligt x'D

    SvaraRadera