2009/04/25

Twilight

Ja, så har även jag börjat läsa boken som delat en värld.

VILL DU INTE HA SPOILERS AV TWILIGHT FÖRESLÅR JAG ATT DU SLUTAR LÄSA NU!!!

Sådär, varningen är över. Skyll dig själv om du läser nåt du inte vill.

Jag har idag läst över 200 sidor i Twilight av Stephanie Meyer och jag måste först och främst säga att det inte är så illa som jag trodde. Språket är bedrövligt och många karaktärer är endimensionella men jag sitter faktiskt och garvar med jämna mellanrum. Dock skrattas det mest åt saker som jag förmodligen inte ska skratta åt. Som att Bella klagar över att hon måste dela badrum med sin pappa, förlåt, Charlie. Ve och fasa! Vilket öde. Bortskämd snorunge det är vad hon är. Edward är befriande elak fast han har värre PMS än vissa systrar till mig någonsin haft och tycker nästan mer synd om sig själv än Louis från Interview with the Vampire. (Okay, så Louis är vampyrlitteraturens största emo, men ändå). Han är dock så långt från perfekt man kan komma. Edward är skitjobbig. Jag älskar dock Eric, Mike och Tyler. De är gulligt nördiga i sina försök att bräcka varandra. Längre än så har jag inte kommit i mina tankar än.

Läser jag orden, shiny Volvo, dazzling, daze, perfect, crooked smile och topaz igen kommer jag förmodligen slänga ut boken genom fönstret.

Peace Out!

1 kommentar:

  1. det var mysigt på fikan och på påsk:) kram Linn

    SvaraRadera