2009/05/13

You knew this was coming!

Jodå jodå, det är klart jag tänker blogga om ESC. Trots att det alltid är kass musik och hela tävlingen känns töntig följer jg den näst intill slaviskt varje år. Mest för att få kul material att gnälla om.

Igår tittade jag på första semifinalen och jag har ett ord att säga: HJÄLP! Visst, det fanns ett par guldkorn här och var, till exempel Makedonien, en klassisk rocklåt i ett soft tempo. Det var sommarmusik. Sedan var ju sångerskan i Flor-De-Lis från Portugal så vacker att jag hade ett case av blixtförälskelse där ett tag. Om jag nu kan få vara lite ytlig, för låten var ganska töntig på ett sockersött sätt.

Sverige var väl, okej. Mycket bättre än den andra falsettfjanten från Bulgarien. Det numren fick mig att undra om det tog sig själva på allvar ens. Fast jag har sett videon till den låten och den är sjukt snygg. Dessutom ser hon, Marlena (Malena???) alltid så full i fan ut. Ganska befriande.

Men vem hade valt programledarna? De var ju värre än vanligt. Ett tag trodde jag att han hade tjejen som acossear istället för arbetskamrat. Lite smågalet. Och deras bråk om knappen var bara töntigt och slöseri med tid. De svenska komentatorerna var väl bättre, fast Clamp kom med onödiga kommentarer emellanåt. Jag är ju andra sidan ett Pekka Heino fan så vad vet jag.

Får se vad som händer i nästa semifinal på torsdag.

Peace Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar