2009/05/15

You knew this was coming! 2 - Uppföljaren

Jag tittade naturligtvis på ESC Seminfinal 2 igår och ärligt talat var den roligare än den första. Sure, det var fortfarande sjukt mycket kass musik men bidragen var på något sätt mer humoristiska eller i alla fall skoj att titta på.

Jag skäms för att säga det här men jag fann Norges bidrag riktigt bra. Bra låtar och ESC går inte ihop men den låten har något, trots att det är en ganska ordinär poplåt, som får mig att tralla med och vilja lyssna på den en gång till. Ve och fasa.

Annars var Serbiens skolåt väldigt kul. Älska håret! Adam Allsing i afro. Eller Ukrainas låt, den gav mig lite 90-tals nostalgi och även om den egentligen inte var bra alls så var den hyffsat kul. Ytterligare ett bidrag som orsakade skratt här hemma var Hollands. Vad fan var det? Tre gubbar från en tandkrämsreklam? Hade lite svårt att sluta garva emellanåt.

Programledarna var inte riktigt like jobbiga som förra gången men det var nära nog, samma gäller de svenska kommentatorerna. De var bättre än sist, men inte bra. Är det samma kommentatorer till finalen?

Peace Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar